Sposoby na skuteczny biznes w sieci

Dobry produkt lub usługa to za mało na sukces w e-biznesie. Wykorzystaj narzędzia, pomocne w promocji. Masz coś do zaoferowania, pisz bloga, więcej osób trafi do Ciebie przez google. Rób podcasty „dla wybranych”, choć to zawęża krąg odbiorców, ale go precyzuje. Stwórz e-booka, raport lub przewodnik ze swoją ofertą. Naucz się robić infografiki, idealne do social media i e-maili. Pomyśl o webinarze, doucz się, jak działają zasady SEO. Zainwestuj w dobrą stronę www, nie lekceważ social mediów. Już dwie z wymienionych opcji pomogą Ci w e-biznesie.

Jak zachęcić klienta do wyboru naszych produktów lub usług?

Współcześni odbiorcy są bardzo wymagający, nieufni i świadomi swoich praw. Aby przekonać ich do zakupu produktu lub wyboru konkretnych usług, trzeba działać na wielu poziomach – wprawdzie konkurencyjna cena wciąż stanowi silną broń, ale środek ciężkości powoli przesuwa się w stronę wysokiej jakości. Wykreowanie wizerunku eksperta to podstawowe zadanie, jakie stoi przed specami od marketingu internetowego – wszak klienci muszą mieć pewność, że podjęli współpracę z solidną i wiarygodną firmą.

Jak zbudować wizerunek eksperta?

Skutecznym narzędziem marketingowym jest blog, który pozwala zaprezentować mnóstwo cennych informacji na temat produktu, a także porad bezpośrednio związanych z naszą działalnością. Podstawową zaletą bloga jest jego luźny charakter – artykuły mogą traktować dosłownie o wszystkim i w sposób zupełnie naturalny przekazywać istotne, z punktu widzenia klienta, treści. Co więcej, teksty blogowe doskonale wspierają działania SEO. W każdym z nich możemy umieścić preferowaną liczbę słów kluczowych bądź linków, które odsyłają bezpośrednio do strony sklepu. Oczywiście, aby interakcje między stroną a blogiem były możliwie jak najsilniejsze, konieczne jest dodawanie absorbujących treści, wysoko ocenianych przez algorytm Google’a. Warto pamiętać, że wyszukiwarka promuje „dobre” (niekopiowane) treści tworzone zgodnie z zasadami pozycjonowania i umieszcza je na wysokich miejscach w rankingach, tzw. page rankach. Im wyżej nasza strona wyświetli się w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa, że pozyskamy nowych odbiorców, którzy są realnie zainteresowani oferowanymi przez nas usługami.

Podcasty „dla wybranych”

Innym sposobem, aby stworzyć wierne grono odbiorców jest prowadzenie tzw. podcastów, czyli filmowych lub dźwiękowych publikacji, które mogą być śledzone na bieżąco przy pomocy kanałów RSS. Pomimo ciekawej i absorbującej formy podcasty nie cieszą się jednak dużym zainteresowaniem odbiorców, ponieważ są trudniej indeksowane przez wyszukiwarki. jak blogi. Ponadto kieruje się je raczej do węższego grona odbiorców.

To może e-book?

W przeciwieństwie do blogów i podcastów, które dają możliwość dawkowania informacji, e-booki przekazują całą wiedzę w obszernej formie. Czy jest to jednak dobry sposób na reklamowanie działalności? Cykliczne i krótkie formy dochodzą do szerszego grona odbiorców i są dla czytelnika przyjemniejsze w odbiorze. Z drugiej strony elektroniczne książki dogłębnie poruszają konkretne zagadnienia, przez co mają większą wartość i mogą być ponownie udostępniane. Oczywiście, ich stworzenie wymaga ogromnego nakładu pracy i wyselekcjonowania materiału, który nie przytłoczy odbiorcy, ale jednocześnie wyczerpie temat. Udostępnienie e-booka ma jeszcze jedną zaletę, mianowicie autorzy mogą poprosić odbiorcę o pozostawienie adresu mailowego celem wysłania nań pliku z książką. To doskonały sposób na stworzenie aktualnej i stargetowanej bazy kontaktów, która przyda się w przyszłości chociażby do e-mail marketingu.