Rebranding, czy to się opłaca?

Rebranding to jedna z metod na odświeżenie marki i przypomnienie o sobie klientom. To duże zmiany wizerunkowe marki, ale także możliwość ekspansji do nowej grupy odbiorców. W tym celu należy zmienić strategię komunikowania się. Ustal na nowo, co spowodowało spadek zainteresowania Twoją firmą lub usługami i pod tym kątem przygotuj plan. Precyzyjnie określ, w jaki sposób chcesz się komunikować z rynkiem. W dobrym momencie zacznij realizować rebranding. Jeśli nie masz doświadczenia, zdaj się na profesjonalistów.

Dlaczego firma zmienia wizerunek?

Chyba nikt z nas nie wyobraża sobie, że Coca-Cola, McDonald’s czy Apple zdecydują się na zmianę logo i hasła reklamowego. Dlaczego? Odpowiedź jest oczywista – po co zmieniać coś, co jest perfekcyjne i stanowi znak rozpoznawczy marki? Rebranding to sposób na całkowite zerwanie z przeszłością i otwarcie się na nowe trendy. Zmiana wizerunku to pewien komunikat, który nadajemy zarówno do obecnego, jak i przyszłego klienta. Decydując się na ten krok, musimy być w pełni świadomi konsekwencji i odpowiedzieć sobie na kilka bardzo ważnych pytań:

  • jak chcemy być odbierani przez klientów?
  • jaki jest cel zmiany wizerunku? Czy chcemy identyfikować się z innymi wartościami?
  • czy obecny wizerunek bardzo mi przeszkadza i hamuje sprzedaż?
  • czy identyfikacja wizualna świadomie konotuje z ofertą sprzedażową?

Być może to nie wizerunek jest problemem, a to co oferujesz? Wbrew pozorom klienci nie szukają tylko wysokiej jakości w rozsądnej cenie – gdyby tak było nikt nie kupowałby produktów od Apple, których cena pozostaje niezmiennie wysoka od kilkudziesięciu lat.

Jak przeprowadzić rebranding?

Czy koniecznie muszę zmienić wszystko, poczynając od logo, a kończąc na stronie internetowej? Cóż, zmiana logo, czyli stworzenie nowego znaku handlowego, daje duże możliwości i mocniej ingeruje w grupy docelowe. Co więcej, sygnalizuje poszerzenie działalności bądź całkowite przekwalifikowanie – w przypadku retuszu logo dajemy jasny komunikat, że odświeżamy działania, ale bez wprowadzenia drastycznych zmian. To rozwiązanie ma sporo zalet, gdyż nie wprowadza zamieszania i nie każe sądzić „starym” klientom, że firma odchodzi od aktualnie prowadzonej polityki i wycofuje określone towary lub usługi.

Rebranding strony internetowej

Odświeżenie strony internetowej jest jednym z najważniejszym elementów kampanii rebrandingowej. Jako że witryna stanowi wizytówkę firmy warto zadbać o to, aby była regularnie aktualizowana i spełniała normy SEO. Już niewielka zmiana grafiki, wprowadzenie nowych funkcji czy podstrony pozwala odświeżyć jej wygląd i wzbudzić zainteresowanie klienta. Aktualizując stronę, warto zwrócić uwagę nie tylko na jej design, ale także funkcjonalność. Klienci preferują rozwiązania intuicyjne i strony ze zminimalizowaną ilością kliknięć. W dużym skrócie chodzi o to, aby wykonać maksymalnie mało kroków od momentu wejścia na stronę do zakupu towaru. Sam proces zakupowy również powinien przebiegać bez zakłóceń i być wspomagany systemem transakcji bezgotówkowych, np. DotPay.

Rebranding stanowi dobrą okazję do stworzenia aktualnej bazy klientów, np. przez zachęcenie do subskrybowania newslettera. Klienci, podając adres mailowy, będą na bieżąco ofertą naszej strony.

Samodzielne odświeżenie witryny internetowej i logo może sprawić spore problemy, dlatego warto powierzyć pracę fachowcom od grafiki i budowania pozytywnego wizerunku marki. Rebranding to element strategii marketingowej i skuteczny sposób na pozyskanie nowych klientów. Jeżeli cierpisz na deficyt odbiorców swoich produktów i usług, koniecznie sprawdź jego możliwości.