Identyfikacja wizualna — konieczność czy zbędny wydatek?

Jeśli chcesz zwiększyć swoją sprzedaż a co za tym idzie, bardziej zaistnieć w świadomości swoich potencjalnych klientów, musisz popracować nad wizerunkiem swojej firmy. To, w jaki sposób jest ona postrzegana i czy w ogóle jest dostrzeżona, ma bezpośrednie przełożenie na Twoje zyski. Budowanie marki w oparciu o treści dobrego marketingu to najważniejszy aspekt tworzenia własnego brandu. Dlatego tak istotne jest, aby do swoich potencjalnych odbiorców wysyłać spójne i jasne sygnały, również wizualne. Te na pozór oczywiste kwestie muszą być dokładnie przemyślane, dlatego warto zaufać specjalistom, którzy o budowaniu marki wiedzą wszystko, jak Customate.

Przemyślana identyfikacja wizerunkowa to podstawa. Wszystkie elementy składowe marki powinny ją wyróżnić spośród innych z tej samej dziedziny, jak również przekonać do siebie odbiorcę. Najlepiej, gdy zakotwiczą się w jego pamięci poprzez hasło reklamowe, nazwę czy charakterystyczne logo. W tych wszystkich działaniach najważniejszym elementem jest pozytywny wizerunek firmy, budowany między innymi przy pomocy wizualnych przekazów. Wizerunek powinien być charakterystyczny, rzucać się w oczy w oparciu o skojarzenia, które nie są w stanie zaszkodzić promowanej marce.

Najważniejszą częścią identyfikacji jest nazwa firmy i logo, bo to po nich zapamiętują nas klienci. Nazwa powinna w jakiś sposób nawiązywać do działalności firmy, nawet, jeśli skojarzenie będzie mocno abstrakcyjne. Customate zadba o to, aby była odpowiednio nośna i zapadająca w pamięć. Sprawdzi czy typowana nazwa nie jest już zastrzeżona w Urzędzie Patentowym, dowie się także, czy pożądana domena jest dostępna. Przy jej wyborze można bazować na wykonanych wcześniej analizach firmy i jej otoczenia. Ważnym aspektem jest, aby nie zmieniać już wybranej nazwy. Rebranding jest dobry tylko w przypadku już dobrze rozpoznawalnej marki, która dodatkowo włoży wiele wysiłku w reklamę, tłumaczącą jak będzie wyglądała nazwa firmy po zmianach.

Kolejny element składowy to logo. Jest ono znakiem graficznym, dzięki któremu klienci bezbłędnie zidentyfikują markę. Może być wykonane w postaci symbolu, grafiki lub nazwy firmy, pisanej na przykład specjalnym krojem litery. Logo musi być ściśle powiązane z nazwą tak, aby klienci mogli połączyć te dwa elementy ze sobą. Logotypy Customate są unikatowe, ponadczasowe, oraz, co istotne, dostosowane do reprodukcji na nośnikach różnego typu. Tworząc je należy pamiętać, aby było dobrze zrozumiane dla odbiorcy, najlepiej, gdyby było proste i czytelne z ustaloną kolorystyką i typografią. Ułatwi to przygotowywanie druków firmowych i reklamowych, jak foldery, broszury, długopisy, lub innych materiałów poligraficznych, pomoże także w tworzeniu treści video i innych.

Warto zadbać również o prezentacje multimedialne i animacje, które cieszą się coraz większą popularnością wśród odbiorców i są doceniane przez wyszukiwarki. Z kolei wizualizacje są idealnym sposobem, pokazującym ostateczny wygląd planowanej inwestycji bez konieczności podnoszenia kosztów produkcyjnych. W tym zakresie również można liczyć na pracowników Customate. Jeśli posiadasz już markę i logo, pomyśl o haśle reklamowym. Na nim również budujesz efektywny fundament brandu. Warto wszystkie elementy składowe identyfikacji wizualnej zamawiać u jednego usługodawcy, będą gwarantowały spójność koncepcji.

Kompleksowy system identyfikacji wizualnej jest niezwykle opłacalną inwestycją, ponieważ dzięki niemu możesz uzyskać jasny przekaz, wyróżniający firmę na tle konkurencji. To także nowoczesna i skuteczna komunikacja firmy z otoczeniem, ułatwiająca identyfikację oraz zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku. Wydatek na skuteczne promowanie marki tylko początkowo jest inwestycją własnych nakładów, szybko się zwróci, dając wymierne korzyści.