Efektywna strona internetowa

Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona internetowa nie przynosi już takich korzyści, jak dawniej? Przemyśl strategię i określ priorytety na nowo. Monitoruj ruch na niej, dowiedz się, kto kupuje, kto tylko czyta bloga z nowymi wpisami, lub kto zamówił newsletter z nowościami. Ustal, jaka ilość czytelników będzie Cie satysfakcjonowała, ile odwiedzin w ciągu dnia chcesz osiągnąć. Zacznij analizować średni czas, spędzony na stronie, poziom nowych i powracających użytkowników. Tym sposobem dowiesz się, czy zmierzasz w dobrym kierunku.

Google Analitycs

Jedną z najszybszych metod poprawy współczynnika konwersji strony jest zidentyfikowanie problemów technicznych związanych z kompatybilnością (lub jej brakiem) z różnymi narzędziami, przy pomocy których można się z nią połączyć. Statystyki wskazują, że rozdzielczość 1920×1080 ma wyższy współczynnik odrzuceń niż pozostałe rozdzielczości, dlatego warto zadbać o to, aby witryna prezentowała się nienagannie na większym ekranie. Równie istotne jest raportowanie popularnych przeglądarek, np. Opera czy Safari, w celu weryfikacji czy współczynnik odrzuceń jest wyższy niż średnia witryny. W takiej sytuacji konieczna jest poprawa strony dla wybranych przeglądarek. 

Najważniejszą funkcją Google Analitycs jest jednak monitorowanie działań SEO.

Optymalizacja witryny pod kątem SEO

Aby zwiększyć efektywność strony warto zainwestować w pozycjonowanie. Poprzez dobór odpowiednich słów kluczowych i stworzenie contentu adekwatnego do tematyki witryny możemy skoczyć o kilka miejsc w rankingu wyszukiwania. To bardzo istotne z marketingowego punktu widzenia – wszak witryny znajdujące się na dalszych stronach wyszukiwania stają się praktycznie nieosiągalne dla klienta. Powszechnie wiadomo, że odbiorcy skupiają uwagę na kilku pozycjach z pierwszej strony, dlatego naszym celem jest znalezienie się w ścisłej czołówce. Narzędzia Google’a pozwalają monitorować postępy i wykrywać wszelkie zdublowane treści.

Kolejnym sposobem na zwiększenie zainteresowania stroną jest marketing w wyszukiwarkach (SEM), który obejmuje optymalizację stron, włączając w to wdrażanie linków sponsorowanych oraz płatnych linków (pay per click) w wynikach wyszukiwania pod konkretne słowa kluczowe.

Strony responsywne

Surfowanie po Internecie z poziomu urządzeń mobilnych jest codziennością. Wiele młodych osób całkowicie rezygnuje z komputera stacjonarnego na rzecz tableta lub smartfona. Aby ułatwić im korzystanie ze stron internetowych warto zoptymalizować witrynę pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Najwygodniejszym rozwiązaniem jest stworzenie tzw. strony responsywnej, czyli „lżejszej” wersji witryny na desktop, która zawiera minimalną ilość grafiki (bądź jest jej całkowicie pozbawiona) i wygodny interfejs. Użytkownik, wchodząc na stronę, nie dostaje zminimalizowanej wersji strony głównej lecz czytelny układ kolumnowy, który pozwala na wybór podstawowych opcji i przekierowuje na dalsze podstrony. Witryny responsywne dostosowują się do rozdzielczości ekranu, dzięki czemu nie musimy pomniejszać lub powiększać tekstu – otrzymujemy od razu taką wielkość czcionki i format, które doskonale wpisują się w ramy ekranu urządzenia mobilnego. Użytkownik, odnotowując w pamięci, że korzystanie z serwisu jest proste, intuicyjne, a strona ładuje się równie szybko co na komputerze, chętniej do niej wróci. W przypadku stron mobilnych frustracja może być na tyle silna, że całkowicie zrezygnuje z ich przeglądania na tablecie czy smartfonie.

Zwiększenie efektywności stron internetowych wymaga konsekwencji i stałej pracy nad polepszeniem contentu. Wbrew pozorom nie generuje to dużych kosztów, o ile mamy pełną świadomość, jak korzystać z dostępnych darmowych narzędzi i poprawnie analizować dane odnoszące się do ruchu na stronie.